انواع شیوه های تبلیغات اینترنتی
دنیای تبلیغات اینترنتی در دو دههی اخیر تحولات گستردهای را پشت سر گذاشته است. همزمان با ایجاد شیوهها و تکنولوژیهای جدید تبلیغ آنلاین، در سالهای گذشته سهم تبلیغات مجازی از کل بازار تبلیغات همواره رو به افزایش بوده است. اگر در کمتر از یک دهه پیش، تعداد اندکی از صاحبان آگهی از فرصتهای فضای مجازی برای تبلیغات آگاه بودند، اکنون گردش مالی آگهیهای آنلاین در برخی کشورها از جمله امریکا از گردش مالی آگهیهای مطبوعاتی بیشتر شده است. در ایران نیز اگر تا پنج-شش سال پیش کمتر کسی حاضر به هزینه کردن برای تبلیغ محصول یا خدماتش روی اینترنت بود، اکنون بسیاری از وبسایتهای پربینندهی فارسی مملو از بنرهای تبلیغاتی هستند و برخی جایگاههای مربوط به نمایش آگهیشان از چند ماه قبلتر رزرو میشود.